01449nam a2200265 c 4500001001300000005001500013007000300028008004100031040001100072041001300083052002900096245035300125300002300478545008000501545009200581545008500673653010800758700001900866700004800885700003300933773016500966900001801131900002001149900001401169KSI00087896620110902155955ta110718s2008 gbk 000 kor  a0110010 akorbeng01a003.05b한613ㅈc17(3)00a친교욕구와 자기표현욕구가 디지털 아이템 구매의도에 미치는 영향 :b성별과 구매경험의 조절효과를 중심으로 =x(The)effects of needs for affiliation and needs for self-presentation on digital item purchase intention : (The)moderating roles of gender and purchase experience /d신선진,e장희영,e고준 ap. 79-109 ;c26 cm a신선진, 세계한상문화연구소 전임연구원bmis1004@hotmail.com a장희영, 전남대학교 경영대학 경영학과 박사수료bjanghy1020@gmail.com a고준, 전남대학교 경영대학 경영학부 조교수bkjoon@chonnam.ac.kr aOnline communityaNeeds for affiliationaNeeds for self-presentationaDigital itemsaPurchase intention1 a신선진4aut1 a장희영,g張熙永,d1979-0KAC2013300601 a고준,d1973-0KAC2016211610 t정보시스템연구-한국정보시스템학회.d한국정보시스템학회.g17권 3호(2008년 9월), p. 79-109q17:3<79w(011001)KSE200200229,x1229-847610aShin, Seonjin10aJang, Heehyoung10aKoh, Joon